Digital Salon: Kuinka Postaan Käyttäjien Luomaa Sisältöä Sosiaaliseen Mediaan

Brändin tärkein voimavara - tässä tapauksessa LIIKKEESI - on sen asiakkaat. Tiesitkö että jopa 70 % ihmisistä tekee ostopäätöksen suosituksen perusteella*! ja jos asiakas näkee yhden heidän ikäisensä, jolla on hyvä kokemus tietystä yrityksestä, he etsivät todennäköisemmin tätä kokemusta itselleen.


Yksinkertaisesti: ihmiset uskovat toisiinsa enemmän kuin mitä he uskovat yrityksiin tai brändeihin ja siitä syystä myös käyttäjien tuottama sisältö (UGC) on huomattavasti tärkeämpää kuin perinteiset ostetut postaukset.


UGC:n käyttäminen omalle brändillesi tai liikkeellesi ei tarvitse olla vaikeaa.
se on yksinkertainen prosessi, jossa kysytään käyttäjän sosiaalisen sisällön uudelleenkohdentamista omille markkinointikanavillesi ja uudelleensijoittamista varten. Se on siis tämän päivän suusta suuhun kulkeutuvaa markkinointia!


Tässä muutamia käyttäjien luoman sisällön hyötyjä sosiaalisessa mediassa:

  • Se on aitoa ja sitouttavaa, se on todella arvokasta
  • UGC antaa pitävän todisteen hyvästä palvelusta
  • Tämän tyyppinen sisältö nostaa digitaalista näkyvyyttä ja tavoitettavuutta
  • Se on paljon luotetumpaa kuin ostettu tai promottu mediahuomio
  • Se antaa brändillesi/ liikkeellesi mahdollisuuden kasvaa yhdessä käyttäjiesi kanssa (vrt. asiakkaat)
  • Se kasvattaa ja kehittää sitoutumista sinuun ja yritykseesi
  • UGC on mainio tapa rakentaa laajempi yhteisö

"Make your content about your customers, not about you.
Make the customers the hero."


– Ann Handley, Digital Marketing Pioneer


Nyt tiedät miksi sinunkin kannattaa hyödyntää UGC-markkinointia. Tässä muutama esimerkki, joilla pääset alkuun vaikkapa Instagramissa:

 

Digital Salon: Kuinka Postaan Käyttäjien Luomaa Sisältöä Sosiaaliseen Mediaan
  1. Valitse asiakkaasi kuva, jonka haluaisit repostata ja ota siitä screenshot käyttämällä puhelimesi kameraa.
  2. Rajaa kuva niin että vain tärkein on näkyvissä
  3. Avaa Instagram ja lataa kuva sinne normaaliin tapaan.
  4. Kirjoita kuvateksti, lisää tunnisteet äläkä unohda mainita kuvan alkuperäistä ottajaa.

Tämä on helpoin tapa repostata sisältöä. Tämän lisäksi on lukemattomia sovelluksia, joita apuna käyttämällä pääset repostamaan, kuten Regram tai Repost. Kuitenkin näissä sovelluksissakin on omat plussat ja miinukset, riippuen siitä käytätkö ilmaista vai maksullista versiota.

 

Kun uudelleen postaat sisältöä, muita että seuraajasi ovat lopputuloksen lisäksi kiinnostuneita myös työn muista vaiheista, kuten käytetyistä väreistä ja tekniikoista, jotta he voivat pyytää niitä myös itselleen. Joten muita merkitä kuvaan sen ottaja ja antaa hänelle myös krediittiä (joka on ehdottoman välttämätön, kun käytetään jonkun toisen sisältöä), älä unohda tehdä kuvatekstiä ja lisätä asiaankuuluvia hashtageja.

 

Muista, että sisällön merkitseminen on kaksisuuntainen katu, joten kun UGC on tehty oikein, se voi olla erittäin hyödyllistä ja jännittävää niin brändille/liikkeelle kuin asiakkaallesi. Tässä tapauksessa liike hyötyy, koska he tietävät, että he tavoittavat ja kuluttavat asiakkaidensa kanssa samantyyppisen sisältöä. Asiakas hyötyy siitä, että niiden sisältö on altistunut laajemmalle yleisölle (lisäämällä potentiaalisia seuraajia, tykkäävät ja kaikki sitoutumisensa), se vahvistaa brändin lojaalisuutta, kun asiakas tuntee enemmän arvoa tuotemerkillä.

 

Inspiraatioksi ja nähdäksesi esimerkkejä käyttäjien luomasta sisällöstä, käy tutustumassa Schwarzkopf Professionalin Instagram tiliin @schwarzkopfpro

 

Lähde: Social Sprout marketing insights*

lisää haku