Digitaalinen Parturi-Kampaamo: Kasvata liiketoimintaasi sosiaalisen median voimalla

Tulevissa blogi-postauksissa Digitaalisesta parturi-kampaamosta, Schwarzkopf Professionalin ASK-koulutustiimi haluaa inspiroida parturi-kampaajia ympäri maailmaa kasvattamaan heidän liiketoimintaansa sosiaalisen median markkinoinnin avulla.


"Digitaalisessa maailmassa, joka on yhdistyneempi kuin koskaan ennen, uusi on jo ollutta ja mennyttä, ja tuleva tapahtuu juuri nyt."


– Simon Ellis | International Creative Director


Pitääksesi liiketoimintasi kasvussa, on tärkeää että parturi-kampaamosi ja sen henkilökunta käyttävät aktiivisesti sosiaalista mediaa markkinointi tarkoituksessa. Aikakaudella, jossa teknologia kehittyy nopeasti, ei ole enää tekosyitä olla olematta digitaalisesti ajantasalla.


Vuosi vuodelta sosiaalinen media jatkaa kommunikaatiosiltojen rakentamista parturi-kampaamoiden ja heidän asiakkaidensa välillä. Kuinka parturi-kampaajat voivat luoda ja ylläpitää jatkuvaa vuoropuhelua yleisönsä kanssa (olemassa olevat- ja potentiaaliset uudet asiakkaat) ja tulla luotettavaksi parturi-kampaamoksi. Tämän kirjoituksen tarkoituksena on korostaa sosiaalisen median kanavien vahvuuksia ja mahdollisuuksia.


Sosiaalisen median kanavat

Suosituimmat sosiaalisen median kanavat ovat Facebook ja Instagram (muita suosittuja kanavia ovat Youtube, Twitter, Snapchat ja Pinterest). Markkinointi tarkoituksessa on tärkeää tietää mitä kanavia juuri sinun yleisösi käyttävät ja sitouttaa heidät niissä sosiaalisen median kanavissa. Vilkaise tilastoja ja faktoja näistä suosituimmista sosiaalisen median kanavista*:


Facebook

  • Yli 2 miljardia kuukausittaista käyttäjää
  • Suuri potentiaali kohdennetulle mainonnalle
  • Hyvä livelähetyksiä varten
  • Livevideot voi tallentaa aikajanalle

Instagram

  • Yli 800 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää
  • Korkea vuorovaikutus ja sitoutuminen
  • Erinomainen livevideoihin (reaaliaikainen sisältö ilmestyy 'tarinoiden' etualalle)
  • Reaaliaikainen sisältö on saatavilla 24 tuntia lähetyksen jälkeen

Youtube

  • Yli 1,5 miljardia kuukausittaista käyttäjää
  • Toiseksi suurin hakukone
  • Täydellinen kanava tutorial videoille
  • Video voidaan liittää ulkoisille verkkosivustoille

Twitter

  • Yli 330 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää
  • Nopeatempoista keskustelua
  • Suurimmaksi osaksi uutisia, politiikkaa ja tietoa tarjoava kanava

Snapchat

  • Yli 300 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää
  • Leikkisää ja käsittelemätöntä sisältöä
  • Hyvä reaaliaikainen kattavuus

Pinterest

  • Yli 200 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää
  • Ihanteellinen inspiraation etsimiseen ja jakamiseen
  • How-to julkaisut toimivat hyvin
  • Mahdollista yhdistää linkki viemään käyttäjä takaisin omalle verkkosivustolle

Kiitos potentiaalisen kattavuuden, sitoutumistason sekä mainosmahdollisuuksien on suositeltavaa että parturi-kampaajat keskittävät sosiaalisen median markkinointitoimintansa Facebookiin ja Instagramiin.

 

Facebook yksityiskohtaisemmin

Facebook on kuin 'se paikallinen pubi' naapurustossasi. Kaikki tietävät sen ja ovat olleet siellä. Se on hieman rustiikkinen, aina täynnä, viihtyisä ja kotoisa. Se on paikka, jossa voit tavata vanhoja ystäviä, mutta todennäköisesti kohdata myös uusia.


Niin Schwarzkopf Professionalille kuin myös parturi-kampaajille Facebookin rooli on pitää yleisö ajantasalla; Kommunikoida viimeisimmät tuote- ja tyylilanseeraukset mukaansatempaavilla postauksilla ja huomionkiinnittävillä teksteillä.


Muista…

  • Vastata viesteihin ja kyselyihin hyvän yhteisöjohtamisen avulla
  • Kokeile käyttää kohdennettuja mainoksia tuotelanseerauksiin ja kampanjoihin
  • Käytä Facebook Liveä tapahtumissa uudenaikasena tarinankerrontana

Instagram yksityiskohtaisemmin

Instagram on kuin uusi hieno kahvila naapurustossasi. Vieläkin suhteellisen uusi mutta vakiinnuttanut jo asemansa. Tyylikkäät ja esteettisesti herkät ihmiset viettävät aikaa etsien inspiraatiota, tavaten samalla muita luovia, pääasiassa nuoria ihmisiä.

 

Schwarzkopf Professionalille kuten muillekkin käyttäjille Instagram on SE kaikista inspiroivin kanava. Sosiaalisista kanavista visuaalisimpana, Instagramissa on helppoa tuoda esille upeat hiustenvärjäys lopputulokset, muodonmuutokset, hiusten muotoilun ja hoidon sekä viimeisimmät trendit. Se on myös täydellinen kanava olla yhteydessä ja tehdä yhteistyötä alan vaikuttajien kanssa sekä julkaista huolellisesti valittua sisältöä.


Muista…

  • Esitellä mielenkiintoisesti parturi-kampaamosi, sen henkilökunta ja asiakkaat
  • Koukuta yleisösi ja liity yhteisöön jaetulla intohimolla hiuksiin
  • Korosta/ merkitse parturi-kampaamosi kannalta olennaiset ja merkitykselliset ihmiset
  • Tutustu ominaisuuksiin kuten: Instagram tarinat / livevideot / diaesitys julkaisut

Pidä silmällä ASK Educationin uunituoreiden sähköisten seminaarien tarjontaa, jossa sosiaalisen median vaikuttajat ja Schwarzkopf Professionalin kansainväliset kouluttajat ottavat selvää mitä hyötyä on herättää huomiota digitaalisessa ympäristössä ja miten viraalinen yhteisö voi tehostaa sinun liiketoimintaasi; katso alueesi eri koulutustapahtumat osoitteesta www.ask-koulutus.fi ja ilmoittaudu mukaan!

 

Parturi-kampaajat voivat siirtyä digitaaliaikaan - juuri nyt - ASK eAkatemiassa, joka tarjoaa inspiroivaa videomateriaalia, huippuluokan tuotetietoutta, livelähetyksiä, webinaareja ja paljon muuta. Astu digitaaliseen maailmaan osoitteessa www.ask-elearning.com ja rekisteröidy tänään!


Älä unohda jakaa luovuuttasi @schwarzkopfpro sosiaalisen median yhteisön kanssa. Merkitse parhaat luomuksesi #schwarzkopfpro / #askeducation / #apassionforhair hashtageillä ja mahdollista näkyvyytesi @schwarzkopfpro tileillä, joissa voit tavoittaa yli miljoona seuraajaa!


*tiedot huhtikuusta 2018

 

lisää haku