Digitaalinen kampaamo – vinkkejä kuinka otat ennen ja jälkeen kuvia asiakkaistasi

Ensimmäisessä digitaalisessa kampaamoon liittyvässä kirjoituksessamme tutkimme sosiaalisen median alustojen mahdollisuuksia ja vahvuuksia, joten nyt on aika sukeltaa sisällön tuottamiseen. Tässä kirjoituksessa keskitymme siihen, kuinka saamme otettua loistavia ennen ja jälkeen -kuvia asiakkaistamme.

 

Muista: sosiaalisen median alustat ovat yhä merkittävässä osassa uusien asiakkaiden saamisessa, koska joka päivä sinä ja tiimisi teette upeita tyylejä ja päitä kääntäviä värilopputuloksia. Miksi et siis maksimoisi tätä mahdollisuutta ilmaisen markkinointina sosiaalisessa mediassa?

 

Yksi helpommista (ja nopeimmista) tavoista näyttää töitäsi on jakaa ennen ja jälkeen kuvia asiakkaistasi liikkeesi omalla Instagram- tai Facebook-sivulla, kuten:

 

Ennen ja jälkeen
  • Vaihe 1: Ota ennen-kuva
  • Vaihe 2: Värjää tai viimeistele käyttämällä uusimpia Schwarzkopf Professional -tuotteita
  • Vaihe 3: Ota jälkeen-kuva
  • Vaihe 4: Jaa sisältöä sosiaaliseen mediaan (muista käyttää oleellisia hashtageja, kuten #madetocreate)

Ammattilaisen vinkit ennen/ jälkeen -kuviin:

  • Pyydäthän asiakkaaltasi tai työkaveriltasi luvan kuvan ottamiseen.
  • Käytä muotokuva-kehystä - se toimii paremmin tämän kaltaisessa kuvauksessa ja voit helpommin jälkikäteen yhdistää kaksi kuvaa saman kuvaan.
  • Näytä liikettäsi parhaimmillaan, esim. kiinnitä huomiota, että vain oleelliset asiat näkyvät kuvassa.
  • Mieti kuvasi taustaa (vältä sotkuista taustaa tai liian valkoista seinää)
    Valaistus on paras ystäväsi! Hyvä valo tarkoittaa hyvää kuvaa - huolehdi ettei ota kuvaasi vastavaloon.
  • Ole tarkka! Huolehdi että kuvasi on tarkka ja tarkennat kuvasi oikeaan kohtaan, näin vältät epätarkat otokset.
  • Kannusta hymyyn! Iloisuus tarttuu ja asiakkaittesi kuuluisi rakastaa uutta tyyliään!
  • #nofilter - potentiaalisten asiakkaiden tulisi nähdä oikeat taitosi ja hiusvärit, jotta he uskovat taitoihisi.
  • Kysy mitä sosiaalista mediaa asiakkaasi käyttää ja jos mahdollista tägää hänet kuvaan!


Vinkki: käytä sovelluksia kuten Pic Stitch tai Layout, luodaksesi ennen ja jälkeen kuvaparin. Vaihtoehtoisesti voi käyttää myös Instagramin tarjoamaa kuvasarjaa ja kannustaa käyttäjiä "selaamaan vasemmalle nähdäkseen lisää".

 

Viimeisenä: kannusta kollegoitasi ja asiakkaitasi tykkäämään, kommentoimaan ja jakamaan ennen/jälkeen -postauksiasi, etenkin Instagramissa. Mitä nopeammin saat uusia tykkääjiä, sitä laajemmalle postauksesi leviää.