Please allow cookies

Digitaalinen: Hashtagit sosiaalisessa mediassa

Kasvata edelleen liikkeesi näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa olemalla aktiivisempi! Sosiaalisessa mediassa tärkeässä osassa ovat hashtagit eli tunnisteet ja näihin saat vinkkejä tästä blogipostauksesta...

 

Mikä on hashtag?
Hashtageja on kaikkialla. Niiden käyttö alkoi Twitteristä mutta nykyään voit nähdä niitä kaikissa sosiaalisen median kanavissa, kuten Facebookissa, Instagramissa ja Pinterestissä. Alun perin niitä on käytetty markkinointiin sosiaalisessa mediassa, Hashtag on yksinkertainen sana tai ryhmä sanoja, joiden etuliitteenä on #-symboli. Niiden avulla voit aloittaa keskustelun, etsiä tai seurata tiettyjä keskusteluja; ne ovat tärkeässä osassa markkinoinnissa ja brändien näkyvyydessä sosiaalisessa mediassa.

 

Millainen on onnistunut hashtag?
Myyntimies on niin hyvä kuin myymänsä tuote, siksi onnistuneen kampanjan avain on hashtag itsessään. Hashtagejä käyttävien tulee varmistaa ettei heidän valitsemansa hashtag ole jo jonkun toisen käytössä, koska siitähän saattaisi seurata PR-katastrofi!

 

Hashtagin tulee olla tarttuva; jotain minkä seuraajat muistavat ja ottavat helposti käyttöön - tarkasta että valitsemasi hashtag on relevantti. Älä yritä olla liian nokkela! Jotkut hastagit ovat kiellettyjä joissain sosiaalisen median alustoilla (johtuen niiden liiallisesta käytöstä tai sen takaa löytyy sisältöä, joka rikkoo sääntöjä. Tarkista siis säännöllisin väliajoin ettei suosikkihashtagisi ole kielletty.

 

Kuinka otan hashtagit käyttöön?
Kun olet löytänyt sopivat hashtagit, kuten Schwarzkopf Professionalin #apassionfor hair / #schwarzkopfpro, jotka ovat yleisiä tuotemerkkiin liittyviä hashtagejä, niiden käyttö tulee määrittämään niiden vaikutuksen sekä menestyksen. Seuraajasi on vakuutettava, jotta he alkavat seurata hashtagejäsi sosiaalisessa mediassa. On monia tapoja kuinka voit sen tehdä:

  • Infoa ja motivoi seuraajiasi inspiroivalla koulutussisällöllä, kuten #ASKeducation, #hairinspo
  • Houkuttele käyttämällä teemapäiviä tai ennen/jälkeen -kuvia, kuten #MondayMotivation, #TransformationTuesday
  • Järjestä kilpailu, johon voi osallistua käyttämällä tiettyä hashtagiä, kuten #BLONDMEBATTLE, #igoraroyaltakeover
  • Käytä omaa, brändiisi liittyvää hashtagiä, kuten #apassionforhair, #schwarzkopfpro
  • Herätä asiakkaidesi kiinnostus uusia palveluita kohtaan, kuten #OilUltime, #salonessentials

 

Hashtags
Hashtags

 

Muista, että hashtagien tarkoitus on tehdä sisällöstäsi näkyvämpää, joten on hyvä idea pitää ne lyhyinä ja ytimekkäinä. Pitkät hashtagit ovat vaikeita lukea ja niihin tulee helpommin kirjoitusvirheitä (jotain mikä tekee sisällöstäsi vähemmän näkyvämää!)

 

On myös hyvä idea sekoittaa suosittuja hashtageja pienempien ja paikallisten hashtagien kanssa. Jos osaat hyödyntää tämän hyvin, saatat tavoittaa laajemmin potentiaalisia asiakkaitasi (ilman että se näyttää spämmäämiseltä!). Yksi varoituksen sana: jos #käytät #hashtagia #jokaisen #sanan #kanssa, se näyttää spämmäämiseltä eikä ole tarkoituksen mukaista. Tässä meidän suosikkimme, joiden kanssa voit aloittaa:

 

#TRUEBEAUTY #BELIEVEINCONFIDENCE #EssentialLooks #IGORA #EXPRESSYOURBLONDME #blondehairdontcare #hairdresserlife #salonlife #hairinspo #instahair #hairtrends #hairgoals #beautyroutine #beautifulhair #healthyhair #hairartist #madetocreate #strongbonds #askeducation #strongbonds #shapingfutures #schwarzkopfpro #apassionforhair

lisää haku