Haastattelu: Simon Ellis ja Kim Vō puhuvat blondi bisneksestä

BLONDME-kuvausten aikana Schwarzkopf Professionalin luova johtaja Simon Ellis pitää tauon vaaleiden hiusten kouluttajan Kim Vōn kanssa – tunnetaan myös nimellä 'Mr. Blonder' – keskustellakseen kaikesta blondiuteen liittyvästä:

 

Simon: Kim, Ensimmäinen kysymys… Missä työskentelet?

Kim: Työskentelen Beverly Hillsissä mutta en usko, että ihmiset tietävät että teen töitä tuolin takana 7 päivää viikossa! En siis ole pelkästään stylisti, vaan itse asiassa omistan omistan liikkeitä mutta olen myös tuolin takana… joten pysyn ajan hermoilla.

 

Simon: Kerrohan, miten olet rakentanut blondia uraasi? 

Kim: Tiedätkö mikä on mahtavaa blondien kanssa… voit olla mikä tahansa blondien sävyistä; sinun täytyy vain valita oikea väri, oikea ihonsävy. Uskon että tälle on syntynyt aivan uudet markkinat, etenkin brunettejen keskuudessa, ja kutsun heitä nimellä 'blondettes'.

 

Simon: Millä nimellä kutsut heitä?

Kim: Kutsun heitä 'blondeteiksi'. He ovat brunetteja jotka haluavat kastaa varpaansa vaaleaan lähteeseen, ja se mikä tässä on parasta… on että heitä on noin 85% asiakkaistasi! 

 

Simon: Mikä tekee yrityksestäsi ainutlaatuisen? 

Kim: Olemme helposti lähestyttävää ylellisyyttä. Rakastan sitä, että käytämme ensiluokkaista hoitoa, ensiluokkaisia tuotteita ja annamme sydämemme, sielumme ja intohimomme – räätälöimme nämä jokaista asiakasta kohden. 

 

Simon: Eli salaisuus on räätälöinti jokaista asiakasta kohden joka astuu ovesta sisään? 

Kim: Teen 30 asiakasta päivässä ja varmistan, että jokainen asiakas tuntee itsensä erityiseksi; ikään kuin käsityöläisen uniikki sekoitus; työstän hiuksia kirjaimellisesti käsin!

 

Simon: Teet 30 asiakasta päivässä – uskomatonta – kuinka monta assistenttia työskentelee kanssasi?

Kim: Sanotaanko että tarpeeksi!

 

Haastattelu: Simon Ellis ja Kim Vō puhuvat blondi bisneksestä

Simon: No miksi juuri BLONDME?

Kim: Miksi BLONDME!? Koska se on kokonaisvaltainen brändi! Ihan siitä alkaen kun kampaaja sekoittaa värin (ja todella luottaen väriin)… ja päättyen kotihoitotuotteiden neuvomiseen… on hyvin tärkeätä pitää vaaleat kauniina koska asiakkaasi ovat sijoittaneet hiuksiinsa niin paljon aikaa ja rahaa... he haluavat pystyä ylläpitämään vaaleita hiuksiaan. Vaalea on hyvin herkkä väri; se on vähän kuin valkoinen kukka tai paperinpala jonka kimppuun yritetään hyökätä, joten sinun on taisteltava vastaan! Jos mietit BLONDME:tä kokonaisvaltaisena systeeminä, jossa värit huokuvat itsevarmuutta ja asiakas yksinkertaisesti vain rakastaa tuotetta, tulet tekemään heidän hiuksistaan täydellisen vaaleat  – muista että he tulevat olemaan yrityksesi mainostauluja... mikä taas tarkoittaa enemmän rahaa sinulle. 

 

Simon: Mikä tekee BLONDME:stä niin mahtavan on se tosiasia että se käsittää kaikki mahdolliset vaaleat… riippumatta siitä, haluatko olla tumma blondi, keskivaalea, platinablondi, viileä, lämmin, mikä tahansa... se voi olla mikä tahansa, sillä ei ole väliä. Mielestäni on mahtavaa, että se käsittää paitsi kaikki maailman vaaleat sävyt, mutta myös se että sillä on myös kokonainen hoito-ohjelma... miten vaikka ennaltaehkäiset pitkäaikaisilta vaurioilta ja niin eteenpäin...

Kim: Ehdottomasti. Aurinko, vesi, kaikki sellainen. Isoin kasvava asiakaskuntani on 'blondetet', eli tummahiuksiset asiakkaamme jotka haluavat kastaa latvansa, mutta eivät halua että heidät mielletään blondeiksi. Se on aika huvittavaa koska selität heille hiustenhoidosta ja he vain tokaisevat "En mä oo blondi" – mutta se on oikeasti erinomainen tilaisuus, isoin kasvava asiakaskuntasi.

 

Simon: Mikä BLONDME tuote olisi sankarisi?

Kim: Sävytteet, taika tapahtuu kulhossa… sävysarja on hämmästyttävä, se tuo ylimääräisen asteen ylellisyyttä jota muut liikkeet eivät pysty tarjoamaan ja sulkee kaupan. Se sulkee hiuksen pinnan täysin ja saa asiakkaasi tuntemaan itsensä astetta itsevarmemmaksi. 

 

Haastattelu: Simon Ellis ja Kim Vō puhuvat blondi bisneksestä

Simon: Mitä sanoisit, miten iso osa liikkeesi tuloista tulee blondi bisneksestä? Kuinka moni asiakkaistasi ottaa värin liikkeessäsi?

Kim: Iso osa, 65-70%. Tämä järjestelmä on niin helppo; se on hiustenleikkaajan väri. Tarkoitan sillä sitä, että jos teet pelkän leikkauksen ja haluat kastaa hiuksesi värien maailmaan, niin tämä järjestelmä [BLONDME] on niin yksinkertainen ja se on todellinen turvaverkko... tämän takia rakastan sitä!

 

Simon: Jos puhutaan vastaavista palveluista, kuinka iso osa on jälleenmyyntituotteita? 65% asiakkaistasi on väriasiakkaita, joten kuinka moni ottaa kotiin kotihoitotuotteet?

Kim: Heidän on otettava ne kotiin, tämän olen oppinut kantapään kautta! Asiakkaasi ovat mainostaulujasi… kyse ei ole myymisestä; me emme myy täällä, me jaamme. Jos et jaa heidän kanssaan – tekniikoita joilla asiakas saa pidettyä hiuksensa kauniina – kukaan ei tule kysymään heiltä, "kuka tekee hiuksesi" etkä tule saamaan häntä asiakkaaksesi. On ensisijaisen tärkeää ja välttämätöntä antaa heille hoito-ohjelma jota seurata... Uskon, että innokkuus on tarttuvaa, joten jos olet innostunut, aidosti innostunut tuotteesta, tuotteesta jonka asiakas voi viedä kotiin, tai välität asiakkaan hiustenhoitorutiinista... siitä tässä on kyse. 

 

Simon: Mitä työkalua käytät eniten jos nyt puhutaan blondeista?

Kim: Suoraan sanottuna, sanoisin että se kun saan käyttää vapaankädentekniikkaa värisiveltimellä… kun sinulla on vapaus tuntea itsesi itsevarmaksi maalaajaksi – rakastan folioita ja folioissa ei ole mitään vikaa – mutta rakastan vapaan käden työskentelyä. 

 

Simon: Mikä on keskimääräinen aika palvelulle? Liikkeessä, miten paljon aikaa varaisit…joka 45 minuutin välein? Tunnin välein?

Kim: No jos on 30 asiakasta, varaisin heille ajan joka 7 minuutin välein, mutta sehän ei ole realistista! Realistisesti varaat tunnin ja todella annat kaikkesi… meillä on mahtavat tekniikat joita näytämme koko ajan… ja kaikki nämä värit, mutta luulen että todellisudessa kyse on siitä, että annat asiakkaalle henkilökohtaista palvelua; saat heidät näyttämään upeilta. Ja kun he ovat lähtemässä liikkeestäsi, älä anna heidän mennä, vaan varaa heille seuraava aika!

 

Simon: Eli salaisuus on, että saat asiakkaan varaamaan seuraavan ajan ennen kuin he ehtivät kävellä liikkeestä ulos?

Kim: Kyllä. Ja soita heille! Älä lähetä heille viestiä. Soita heille ja sano "kuule, olet tulossa huomenna", ei "näemme huomenna"… "olet tulossa huomenna kello 15 – odotamme innolla näkemistäsi!"

 

Katso kun Kim Vō tekee muodonmuutoksen yhdelle malleistamme BLONDMEn avulla:

 

 

Löydä BLONDME – Itsevarma. Voimakas. Yksilöllinen. Ikoninen. Blondi.

 

lisää haku